2010/09/19

Áldás a Dalai Lámától

                  Csenrézi meghatalmazás,beavatás.... 


A mai napon sokan élhettük át ezt a beavatást,áldást,Őszentségétől,a Dalai Lámától.Aki ott volt,érezte az energiát, és összetartozást. A mag el lett ültetve, ápolni,gondozni kell,hogy kihajtson. 
Azoknak,akik nem voltak ott, illetve akik ott voltak,de nem tiszta a kép,hogy mit is kaptunk valójában...
"Egy meghatalmazás mindig magában foglal egy sor különféle beavatást; a száma és a természete ezeknek a meghatalmazás típusától függ. Egy fő meghatalmazás tartalmazhat négy beavatást, amelyek némelyike önmagában is tovább osztható egy sor különböző beavatásra.
Egy kisebb meghatalmazás általában három beavatást tartalmaz, egyet - egyet a Test, a Beszéd és a Tudat számára. Ezek a három kapu, amelyen keresztül cselekszünk (és így Karmát hozunk létre). Hogy megtisztítsuk a cselekedeteinket, meg kell tisztítanunk ezt a három kaput; amelyek valójában már tiszták, bár még nem ismerjük fel ezt. A Tantra célja megtisztítani minden cselekedetét a Testnek, a Beszédnek és a Tudatnak, eltávolítva az erkölcsi és gondolkodási (mental) szennyeződéseinket, így cselekedeteink nem különböznek majd egy Buddha cselekedeteitől. Egy meghatalmazást megkapni olyan, mint elültetni egy magot; később a megfelelő körülmények közepette, ez a mag kicsírázik, és a Buddhaságig növekszik. A meghatalmazás során a három ajtó mindegyike egyenként meg lesz áldva, és így sor kerül egy Test Beavatásra, egy Beszéd Beavatásra, és egy Tudat Beavatásra.
A meghatározott, egyedi beavatások amelyek átadásra kerülnek, ezen három beavatással a következők: A Test Beavatás megtisztítja a test összes szennyeződését és meghatalmaz arra, hogy magadat az Istenség formájában megjelenítsd (hogy magad megjelenítsd például Csenrézi képében, egy arccal, négy kézzel, malat és lótuszt tartva, és így tovább). A Beszéd Beavatás megtisztítja a beszéded összes szennyeződését, és meghatalmaz az istenség mantrájának ismétlésére. A Tudat Beavatás megtisztítja a tudat összes szennyeződését, és meghatalmaz, hogy felismerd a nem kettősséget az istenség tudata és a saját tudatod között (hogy az istenség tudatát és a saját tudatodat egyesítsd) és amely állapotban a közönséges, hétköznapi kettőssége az alanynak és a tárgynak meghaladásra kerül (túllépünk rajta). Együttvéve ezek a beavatások meghatalmaznak, hogy végezz egy meghatározott meditációs gyakorlatot, amelyben (más dolgokkal együtt) magadat, mint az istenséget jeleníted meg, ismétled a mantráját, és lehetővé tesz bármely gondolatot, amely eltűnteti az istenség és a közted lévő megkülönböztetést (elillan). Az ilyen gyakorlatok révén megkísérled megvalósítani igaz természeted, mely nem más, mint a Buddhaság.
A négy beavatásnak, amelyeket egy fő meghatalmazás (wang) alkalmával kapunk egy magasabb istenség tekintetében, hasonló a célja, bár (itt) az egyedi felhatalmazások, amelyek átadásra kerülnek az elmélyültebb típusú meditáció érdekében történnek. Az első beavatást egy ilyen meghatalmazás esetében, Váza Beavatásnak nevezzük, amely maga is hat beavatásra osztható fel. Néhány alacsonyabb meghatalmazás esetében a Test Beavatás részeként szintén van egy rövid Váza Beavatás. Ha egy meghatalmazás magában foglal Váza Beavatást, akkor a Láma szertartási tárgyai között lesz egy szertartási kancsó (a Váza) pávatollakkal. A folyadék ebben a kancsóban meghatalmazás előtt megszentelésre kerül a Láma által és a meghatalmazás alatt Ő (vagy a segítője) a fejedhez érinti, fejedre teszi a kancsót és ad némi nektárt, hogy idd azt meg. Ez a Test Beavatást szilárdítja meg benned.
Mit tegyünk egy meghatalmazáson:
Úgy kellene felkészítened magad egy meghatalmazásra, mintha magához Buddhához mennél beavatásra (mivel, (aki) egy bizonyos értelemben te vagy). A felkészülési szertartás alatt, amelyet a Láma végez a meghatalmazás előtt, Ő előidézi magát (átalakul), mint istenséget; a meghatalmazás során azt kellene gondolnod, hogy a Láma nem különbözik az istenségtől és jelenítsd meg Őt az istenség képében. A beavatás sokkal hatásosabb, ha kifejlesztesz egy erős hitet, meggyőződést, hogy a meghatalmazást magától az istenségtől kapod. Például, ha Csenrézi meghatalmazást kapsz, akkor folyamatosan el kell képzelned a Lámát Csenréziként, és hinni, bízni abban, hogy maga Csenrézi adja át neked a meghatalmazást.Mielőtt a meghatalmazás elkezdődik, a szerzetes, aki a Lámának segít általában ad neked egy kis mennyiségű rizst, amelyet kéznél (készenlétben) kell tartanod. Ez a rizs a mandala felajánlásnál kerül felhasználásra, amely a meghatalmazás megkezdése után röviddel következik. Mint ahogy mindig legkevesebb két mandala felajánlás van egy meghatalmazás alatt ( a kezdetén és végén), ügyelhetsz arra, hogy tartalékolj egy kis rizst a végső mandala felajánlásra.

Amíg várakozol, hogy a meghatalmazás elkezdődjön, ahelyett, hogy körbenézegetsz mindenki másra, inkább elmélkedj annak az okain, hogy miért vagy ott. Fontos kifejleszteni a megfelelő, helyes hozzáállást, amely a következő (lehet): Az érző lények szenvednek az elégedetlenség és szomorúság körülményeitől, amelyet az erkölcsi (moral) tisztátalanságok (szenvedély) és a tudati, szellemi tisztátalanságok (érzékcsalódás, homály) okoztak. Bár felismerhetnéd ezt a feltételét az egyetemes szenvedésnek, nem sokat tehetsz mivel ugyanúgy megkötött vagy, mint mindenki más. Csak a bölcsesség, az együttérzés és a Buddhák erejének elérésével tudod megmenteni magad és másokat ebből a helyzetből; és így minden érző lény érdekében kapod ezt a beavatást.

Egy meghatalmazás mindig két részből áll; az előkészületből és a fő részből. Az előkészületben először is bemutatod a mandala felajánlást a Mesternek, akit az istenség képében jelenítesz meg, Buddháktól és Bódhiszattváktól övezetten. A Mandala felajánlás akkor kezdődik, mikor a Lámát segítő szerzetes háromszor leborul és elkezd rizst felhalmozni egy ezüst mandalára. Amíg ezt hajtja végre, Te mutathatod a mudrát (amelyben a két gyűrűsújj együtt felfelé mutat szimbolizálva a világegyetem tengelyét az ősi Indiai világképnek megfelelően), de ez nem szükséges). Amit csinálnod kell az az, hogy elképzeled, hogy ezt a rizst valóban felajánlod az egész világegyetem részére, a világok millióival együtt amelyek az összes jó dolgokat magukban foglalják. Ezt a Lámának ajánlod fel kérve Őt, hogy adományozza a meghatalmazást neked. Ez sokkal értékesebb, mint akármi anyagi, amit fel tudsz (képes vagy) ajánlani, ezért még akkor is ha felajánlod az egész világegyetemet (még ha szimbolikusan is), ez még mindig nem elég, nincs arányban azzal amit a Láma ad neked. Amikor a szerzetes, aki a Lámának segédkezik befejezi a szavalását a mandala felajánlás szövegének, rizst fog a levegőbe szórni; ennél a pontnál Te is szórj előre rizst , a szívednél kezdődő kézmozdulattal (ezek a felajánlások a szívedből jönnek).

Az előkészítő szakaszban ismételned kell bizonyos imákat, mint a kívánságot, kérést megfogalmazó imákat. A Láma tibetiül fogja ezeket mondani, és Te mondd ezeket utána, ahogy a legjobb tudásod engedi. Szokásos a kezeidet összetenni a szíved előtt, amíg az imákat mondod, az odaadás kifejezéseként. Az előkészítés alatt ismételned kell a Hétágú Imát, vagy a Tantrikus vagy Mahayana formájában. A tantrikus fomájában a Hétágú Ima a következő részekből áll: Először, megvallod az összes bűnös cselekedetedet, amelyet számtalan előző életed során elkövettél. Másodszor, örvendezel az összes erényes tettnek, amelyet a Buddhák és Bodhiszattvák valamint az összes érző lény véghezvittek. Harmadszor megígéred, hogy tartod a Végső Bodhicittát, amely a végső igazság (Üresség) megvalósítása. Negyedszer, menedéket veszel a Buddhában, a Dharmában és a Szanghában ettől a pillanattól kezdve, addig, amíg el nem éred a Megvilágosodást. Ötödször, ígéretet teszel, hogy tartod a viszonylagos Bodhicittát, amely a vágy, hogy elérd a Megvilágosodást annak érdekében, hogy az összes érző lényt megmentsd a szenvedéséből. Hatodszor, elhatározod, hogy megteszel minden szükséges lépést a megvilágosodás eléréséért és ebből a célból (ez szintén a Relatív Bodhicitta része) Végül, felajánlod az érdemeket amelyeket létrehoztál mindezen jó cselekedetek által az összes érző lény jólléten érdekében. A Mahayana Hétágú Ima hasonló a Tantrikushoz (u.a.).

A Meghatalmazás alatt különféle vizualizációkat kell végrehajtanod. Ezeket általában a Láma a megfelelő időben elmagyarázza. A vizualizációk a meghatalmazás fő része alatt sokkal összetettebbek, mint az előkészítő szakasz alattiak. A fő rész alatt például, vizualizálnod kell az istenségeket, ahogy előtűnnek a Láma szívéből, és tibeti betűket amint feltűnnek a Láma és a Te tested bizonyos részein.

A fő része egy alacsonyabb meghatalmazásnak magában foglalja a Test, Beszéd és Tudat beavatásokat, ahogy már az előbb kifejtettük. Általában a kezdetén mindegyiknek vizualizálsz egy fénysugarat amelyet a Láma szíve bocsátott ki és elér téged és az összes érző lényt, megtisztítva őket az összes szennyeződéstől. A Test beavatás során magadat az istenség képében jeleníted meg, a Láma útmutatásának megfelelően; ez a Test beavatás megerősödik,megszilárdul benned amikor a Lámának segítő szerzetes füstölőt visz körbe. A Hang vagy Beszéd Beavatás során, általában vizualzálnod kell az istenség mantráját (tibeti betűkkel), amint áradnak a Láma szívéből és belépnek a Te szívedbe. A Láma akkor háromszor ismétli a mantrát, amelyet Te is háromszor ismételsz utána. A Tudat beavatás során vizualizálod az istenség magszótagját a szívedben és koncentrálva erre a szívszótagra, amely a lényege az istenség tudatának, megpróbálod megvalósítani a nem kettősségét a saját és az Istenség/Láma tudatának (nincs különbség, eggyé válsz,olvadsz). A vizualizációk, amelyeket el kell végezni a fő meghatalmazások alatt, hosszdalmasak és összetettek ha összehasonlítjuk őket azokkal, amelyeket a kisebb (minor) meghatalmazások alatt végzünk el.
A Meghatalmazás sokféle imával és egy végső mandala felajánlással fejeződik be, megköszönve a Mesternek a meghatalmazás átadását. "  Forrás/ http://www.szakja.hu/magyar/tanacs.htm

Csenrézi
A tibeti buddhista hagyományban Csenrézi (szkt. Avalokitesvara) az együttérzés bodhiszattvája, aki az őseredeti természetünknél fogva mindannyiunkban benne rejlő önzetlen segítőkészséget, odafordulást, és a megkülönböztetés nélküli szeretet képességét testesíti meg, s hívja életre. A hétköznapi tudat számára istenség, akihez évszázadok óta imával fordul minden tibeti ember. Az elmélyült buddhista gyakorló számára azonban Csenrézi, a tudatunk tiszta természetében öröktől bennünk élő képesség mások önzetlen segítésére. Az összes lény között létező kölcsönös összetartozás (kölcsönös függés) mindent átható mély felismeréséből táplálkozik együttérzése ereje. A buddhista hagyomány szerint ezt a tudatállapotot hosszú gyakorlással lehet elérni, s ehhez a gyakorláshoz egy erre jogosult mester beavatása és áldása szükséges.