2010/12/11

Ajánló

Szeretettel ajánlom figyelmetekbe a most megjelent 
Exkluzív Balatoni Élmény Magazin
 Adventi Ünnepi Szám-át 
mely  lélekemelő írásokat és képeket tartalmaz!



Továbbá ezúton is szeretném megköszönni Gajdos Erika Tímea főszerkesztőnek és Szlávics Alexa festőművésznek a velem készült interjút, amit most szeretettel megosztanék veletek.


Fáczányi Dóri"A lélek ébredése" http://faczanyifengshui.blogspot.comírója, emellett enteriőrtervező. Az Első Magyar Fengshui Akadémián tanult, mint fengshui tanácsadó és radiesztéta, illetve Bach-virág terapeuta. Hivatásának tartja az emberi lelkek gyógyítását, azt hogy mindenki megtalálja belső békéjét és harmóniáját.
Hadd kezdjem egy idézettel: "Kötelességed minden életben egy van csupán: Légy hű magadhoz. Olyan gond nincs, amely ne hozna kezében ajándékokat neked. A gondokat azért keresed, mert szükséged van ajándékaikra. Azért létezel, hogy úgy éld az életed, ahogyan neked örömet hoz és okoz. Amit a hernyó a világ végének tekint, azt a mester pillangónak nevezi." (Richard Bach: Illúziók) Nekem most ez a kötelességem: Adni. Adni jó érzés. Ez egy belső késztetés, nem lehet megmagyarázni. Talán hosszú életek során most értem meg arra, hogy az embereket segíthetem, amiért nagyon hálás vagyok! Feladatomat igen nehezen kezdtem el, mert féltem a felelősségtől! Amikor egy ember teljes egészében megnyílik, kiadja magát és titkait, és kéri, hogy segíts rajta az nagy felelősség. Izgalmas  feladat is egyben, mert minden egyes megoldandó feladat egy kihívás, de mérhetetlen boldogság, mikor látod a munkád gyümölcsét, és tanúja lehetsz más örömének. Szóval erre az életre azt kaptam feladatnak, hogy segítsek mindenkinek, aki kéri, és szeretné megtalálni a középpontját. A blog is ezért született meg az év első napjaiban. Egyszerűen "leültettek" a gép elé, hogy írjak, csináljak valamit, senki nem kötelez rá, de valahogy  mindig van egy késztetés, hogy írjak egy idézet, vagy egy ötlet, ami megtetszik, amit ki kell raknom, egy kép, egy érzés. Az elején aggódtam, hogy ezt nem is én írtam, nem én vagyok, de később rájöttem, hogy ez is én vagyok.  Aztán az egyik barátnőm visszajelölt, és azt írta, hogy abba ne hagyd, mert imádom a blogodat, akkor már tudtam, hogy ezzel is segítek másoknak, a magam módján. Ha mindenki beletenne a "maga módján" egy kicsit, akkor sok boldog ember lenne itt! Ez szerintem nem elérhetetlen!
Amikor megkérdeztelek, hogy miről beszélgetnél a legszívesebben, akkor a szeretetet és az önzetlen odafigyelést említetted. A mai kor emberének fókuszában egészen más dolgok állnak, karrier, üzlet, anyagiak. Te miért ezt tartod a legfontosabbnak az életben?
 "Gyógyítsd az embereket a szereteteddel." Ezt az útravalót kaptam Mesteremtől. Szerintem sok fénymunkás dolgozik azon, hogy ez legyen az első rendű az emberek életében. Mindenkinek mást jelent a bőség, gazdagság. A fizikai tárgyakra szükségünk van itt a Földön, mert e nélkül nem tudnánk élni, és a pénzre is, természetesen. De ez önmagában nem boldogít, ezek csak eszközök. A boldogság belülről kell, hogy jöjjön. Tudj örülni egy színnek, egy illatnak, egy mozdulatnak. Sok emberrel beszélgettem már erről, és azok, akiknek a fókuszában a pénz, karrier áll, illetve az anyagiak, ritkán boldogok. Sok sikeres, jómódú, fiatal nő szeretne például gyereket, csak fő problémája, hogy mikor és kitől. Nem érnek rá párt találni maguknak, rádöbbennek, hogy mit hajszoltak idáig, és ha családot szeretnének, változtatni kell eddigi életükön. Sokan szerencsére még időben ébrednek. De  hiába is van  meg mindened, egyszerre csak egy lakásban tudsz lakni, és egy autót tudsz vezetni. A pénz hajszolása, az örökös megfelelés, a rohanás mellett elmegy mellettünk az Élet, és ez nem ítélkezés, mert mindenki egy bizonyos feladattal jön, tanít valamit a másiknak. A legfontosabb dolog talán itt a földön, megtanulni a mértékletességet! Teremts magadnak jólétet, bőséget, gazdagságot, ez nem bűn, sőt, de tedd ezt a legnagyobb alázattal, és tudd, hol a határ, meddig egészséges, és vedd észre, hogy mikor csap át egoizmusba, harácsolásba. Azon kívül van egy érdekes dolog, amit már sokszor tapasztaltam. Ha adok, és nem várok semmit cserébe, kivétel nélkül, mindig visszajön ez az energia, csak lehet, hogy mástól, máskor, de a kör, az energiaáramlás működik. Erről szól Esther és Jerry Hicks csodálatos könyve is, a Salamon beavató meséi! Szívből ajánlom mindenkinek! 
 26 évesen a klinikai halál állapotában misztikus tapasztalatokat szereztél. Milyen "útravalót" kaptál, és mennyiben változtatott meg ez az élmény?
Igen, ott indultam el az úton. Ha úgy tetszik, beavatás, ami  nagyon meghatározó élmény volt. Előtte két héttel megálmodtam, csak akkor még nem tudtam, mire vonatkozik az álom. Mikor felébredtem az intenzív osztályon, egyetlen gondolat jutott eszembe: valahol olyan helyen jártam, ahol nem szoktam minden nap!
Lebegő, békés állapot volt, nyugalom, szeretet, több tagból álló - nevezzük vének tanácsa - előtt álltam, instrukciókat kaptam, de hogy mit, arra nem emlékeztem, mikor magamhoz tértem. Azt azonban világosan tudtam, hogy visszaküldtek, mert dolgom van még itt!  Még egy, amit bizonyítottak, hogy rend van a legnagyobb káoszban is. Az hogy itt vagyok, azt annak a fantasztikus forgatókönyvnek köszönhetem, amit az égi Mesterek vezényeltek, egy vagy két másodpercem volt hátra az orvos szerint. Annyi változott az életemben, hogy nem félek a haláltól, mert tudom, hogy  egy másik létsíkba átmenet csupán, viszont becsülöm az életet, mert szép ITT lenni! Egy szép idézetet szeretnék megosztani veletek az életről, ami az egyik kedvencem.
http://faczanyifengshui.blogspot.com/2010/01/gabriel-garcia-marquez.html
Feladatul kaptam azt is többek között, hogy segítenem kell a távozókat, amikor megkérnek rá, és ez egy nagyon nemes feladat. De sokszor kellett már közvetítenem a távozott és az itt maradtak között is, mikor nem sikerült elköszönni, vagy elrendezetlen ügyük maradt, ilyenkor segítek az elengedésben. Az anyagi dolgokhoz kevésbé kötődöm. Például nem gyűjtögetek semmit, aminek lejárt az ideje, azt elengedem. Ez egyébként a feng-shui alapja is, mert ha túl pakolod a lakásodat felesleges tárgyakkal, ha a szekrényed tele van mindenféle kacattal, a Chi életenergia nem tud áramlani, és az életedben is bizonyos területeken elakadás lesz.
Még egy dolog, amit megtapasztaltam, hogy élj a mának, mert senki nem tudja meddig tart az itt lét. Ne vesztegess el időd, hanem élvezd. Mindig várunk valamire, valakire, és elmegy az életünk. Élvezz minden pillanatot, és akkor boldog leszel!
Dóri, szerinted, hogyan lehet a mindennapok zajos zűrzavarában megvalósítani azt, hogy elvárások és egoisztikus akarásaink nélkül igazán odafigyeljünk egymásra, miközben napról napra nagyobb nyomás nehezedik ránk?
Úgy, ahogy a kis Herceg megszelídítette a Rókát!
http://faczanyifengshui.blogspot.com/2010/05/antoine-de-saint-exupery-kis-herceg.html Tudatossággal, kitartással, hittel, alázattal. Ez nem könnyű feladat, de nem megvalósíthatatlan. Vigyázó szemek  és kezek segítenek minket mindig, mindenkor. Aki nem azon az úton jár, amin kellene, azt egyszerűen oda terelik. Először csak finoman, apró jelekkel, majd ha a jeleket nem akarjuk észre venni, akkor kicsit erősebb figyelmeztetéseket kapunk, hogy nem jó az irány. Mind addig, míg meg nem találjuk a helyes utat. Ez egy folyamat, és amikor már értékrendünk megváltozik, mi magunk is ezt a megelégedettséget sugározzuk, felfigyelnek ránk mások is, és lelkesen követik példánkat. Müller Péter szavait idézve:" Mindenki azt kapja, amit értéknek vél. Vannak értéktelen "értékek". Üres örömök, felszínes társaságok, lélektelen kapcsolatok. Egyetlen jó barát, bensőséges szó, szeretetteljes pillanat többet ér, mint bármiféle külsőséges siker. "Egy biztos, dolgozni kell érte!
Feladatodnak tartod, hogy az önzetlen szeretet megélésére rávezess másokat. Egy elkeseredett, megfáradt embert, hogyan tudsz kimozdítani a holtpontról?
Van, akinek elég egy bátorító mosoly, egy kedves, szeretettel teli szó, ölelés, és már az is elég erőt ad a holtpontról kimozduláshoz. Többnyire azonban először  megismerkedek, ráhangolódok az illető lelkére. Ha szeretettel fordulsz a másik ember felé, a legzárkózottabb, félénkebb, és szkeptikusabb ember is megnyílik egyszer, csak meg kell találni a hozzá illő kulcsot. A gyógyító beszélgetés sokszor sok embernek már nagy segítség, az is jó, ha néha el tudják mondani valakinek a gondjaikat, és ráébrednek, nincsenek egyedül a problémáikkal. Igyekszem őket elvezetni a saját szívközpontjukhoz, hogy rádöbbenjenek, értékesek! A csakra tisztítás során is megkönnyebbülnek, feltöltődnek Fénnyel. Ebben a munkában nagy segítségemre vannak a Bach eszenciák! "Ezek a növények magasan fejlettek, nekik adatott meg az erő, hogy rezgéseinket emeljék, és ezáltal szellemi erőhöz juttassanak, ami a lelket és a testet tisztítja és gyógyítja."  Dr. Edward Bach szerint "Mi teremtjük magunknak a betegségeket. De ahogy megteremtjük, úgy el is tudjuk mulasztani. Harmóniába rendeződés után a lélek és a szellem jóléte visszahat a testre, ezáltal gyógyítva azt. A Bach virágterápia középpontjában nem a betegség, hanem az ember áll!  Amikor megbetegszünk, testünk csupán figyelmeztet, hogy vizsgáljuk át életünket: vannak-e sérült kapcsolataink, megrendült bizalom, csontosodó félelem, megkérgesedett engesztelhetetlenség". Tehát igyekszünk feltárni a probléma gyökerét. A Bach eszenciák segítségével majdnem mindig sikerül kimozdítani a megfáradt lelkeket. Persze a kezdeti változás után szükség van kitartásra, türelemre, mert tartós eredményt nem lehet fél perc alatt elérni. Az csak szemfényvesztés lenne. Jó munkához idő kell. Optimista lévén, hiszem, hogy mindenen lehet változtatni, csak akarni kell!
Több mindennel foglalkozol, hivatásodban melyek a kedvenc területeid? 
Nehéz döntenem, mert mindegyik területet szeretem, és mindegyik összefügg egymással, mert a harmónia megvalósításáról szólnak. De talán a Bach virágterápia az egyik kedvencem, mert számomra nagyon izgalmas, hogy egy kis virág, apró rezgése mekkora dolgokra képes. Amit még szintén nagy örömmel teszek, az a blog írása, amit ez év januárjában kezdtem el, belső hangtól vezérelve, és azóta is rendületlen lelkesedéssel teszem.
A Balaton-felvidék bővelkedik Szent György vonalakban. Radiesztéta is vagy, mit kell tudnunk ezekről a vonalakról?
A Szent-György vonal  pozitív töltésű sugárzás. Sokkal ritkábban fordul elő, mint a többi földsugárzás. Maguk a vonalak vékonyak és nagy térközökkel húzódnak a Föld felszínén. Ezeken az "ösvényeken" egy szent energia mozog. Ahol a Szent György vonalak és a Ley vonalak kereszteződnek spirituális csatornák jönnek létre, ahol az ég a földdel összekapcsolódik. Itt az energia megsokszorozódik, ezért egy erőteljesen töltő tér jön létre. Néhány órát eltölteni egy ilyen térben nagyon kellemes, felemelő érzés, de hosszú távon a szervezet túltöltődik, ezért sejt túlburjánzást is okozhat.