Mallász Gitta, az "angyalok írnoka" (idézet a könyvből)

"Az angyalban van egyfajta tökéletesség -ami az emberből hiányzik.Az embert lenyomja a föld súlya.De az angyal segítségével képessé válhat arra,hogy Ég és Föld,Fény és Anyag nászának szobája legyen.Ez lelkesítő! Az ember nem szerencsétlen,sárban bukdácsoló teremtmény.Isteni lény,akinek isteni rendeltetése van.Éppoly méltó,mint az angyal.Ez a két fél: a jobb kéz többet ér-e,mint a bal?Nem.Ha így teszünk,az élet köre bezárul, teljességében éljük meg az életet.Nincs többé szakadás.Fény és Anyag egyesülnek.

G. -Megtudhatom-e a nevedet?
-A név anyag.Keresd,ami mögötte van.
G. -A homályban vagyok,mit teszek?
-A saját utadon járj! Minden más tévelygés.
G. Gondoltam magamban,milyen csodálatos lenne,ha mindig hallhatnám a hangját,akkor többé nem buknék
- képletesen- az orromra.De kínos volt feltenni a kérdést.Azt kérdeztem: -Mit tegyek,hogy halljam mindig a hangodat?
Villámgyors válasza megrázott: - Akkor báb lennél! 
Ő volt az első égi pedagógus,nevelő,aki saját méltóságomra figyelmeztetett,saját döntésemet igényelte,és semmiféle függést nem tűrt.Arra tanított,hogy az Angyal ugyanolyan nemes,mint az ember.Két vagy három hónapon át segített megfejteni az álmaimat,roppant érdekes volt.Villámszerű.
Egyszer megint érdekeset álmodtam,de nem értettem jelentését.Nem volt világos számomra,és megkérdeztem tőle:
G.- Mit gondolsz erről az álmomról? Mi a jelentése?
- Az álmaidat Neked magadnak kell megértened. 
Mert addigra képes lettem rá.Amíg tanítani kellett engem, addig megmagyarázta,de mihelyt képes lettem rá,hogy magam értelmezzem az álmaimat, puff, vége! Önállóság!


Malász Gitta halála előtt írta ezt az Értesítést,
melyet kérésére a halálát követően minden barátja megkapott:

"Elhagytam testemet
ezt a becses eszközt, mely földi feladatom
elvégzéséhez adatott nekem.
Túlságosan megviselte az idő.
Tudom, hogy kapok majd egy másik,
az új feladathoz alkalmasabb eszközt.
Neked is van rád szabott feladatod.
Fontos, hogy jól teljesítsd addig,
amíg az Égnek eme páratlan ajándéka
- földi tested -alkalmas rá.
Különben hiába éltél!"Gitta